Trening EEG BIOFEEDBACK

Odkryj potencjał swojego umysłu z treningiem EEG BioFeedback

EEG-Biofeedback to rodzaj terapii, dzięki której pacjent, w sposób świadomy, uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych w mózgu fal, tak by mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał EEG z jednego lub dwóch punktów na głowie jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji bądź gry wideo, puzzli, filmu DVD) i jest odzwierciedleniem stanu umysłu pacjenta. Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu, pacjent wie, kiedy np. jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się kontrolowania reakcji własnego mózgu, a dzięki temu, takiego modyfikowania jego pracy, aby funkcjonował efektywnie.

Terapia EEG Biofeedback wykorzystywana jest zarówno w profilaktyce, rozwiązywaniu problemów szkolnych i emocjonalnych, a także podczas leczenia wielu chorób. EEG Biofeedback jest trwałą i skuteczną metodą treningową, wykorzystującą plastyczność mózgu. Jej olbrzymią zaletą jest brak skutków ubocznych.

Główne korzyści z terapii:

  • zwiększenie umiejętności koncentracji i skupienia uwagi, a tym samym łatwiejsze podejmowanie decyzji

  • skrócenie czasu reakcji, mniejsza podatność na popełnianie błędów

  • poprawa pamięci, zwiększenie odporności na stres i czynniki wypalenia zawodowego, optymalizacja „wydajności” mózgu

  • hamowanie lęków, nabywanie umiejętności osiągania stanu relaksu, ogólna poprawa samopoczucia

  • osobiste zwiększenie pewności siebie, wzrost samokontroli i samoświadomości, wpływ na kształtowanie inteligencji emocjonalnej

Treningi metodą EEG Biofeedback mają znaczący udział w terapii wielu zaburzeń, które w bezpośredni lub pośredni sposób wpływają na efekty szkolne dzieci w różnym wieku. W naszej szkole stosujemy terapię EEG Biofeedback przede wszystkim u dzieci i młodzieży z problemami takimi jak:

  • dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
  • zespoły zaburzeń uwagi i koncentracji (ADD)
  • wady rozwojowe języka
  • zaburzenia rozwoju mowy
  • zaburzenia pamięci
  • rozumienia czytanego tekstu
  • problemy z czytaniem i pisaniem
  • słaba wytrzymałość poznawcza
  • brak motywacji do nauki
  • lęki
  • zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
  • nerwice
  • zachowania opozycyjne i buntownicze
  • agresja
  • tiki
  • niekontrolowane wybuchy gniewu
  • negatywne i natrętne myśli
  • nadmierne zmiany nastroju
  • zaburzenia snu
  • nieśmiałość i nadmierne wycofywanie się
  • niestabilność emocjonalna.
Osoby zainteresowanie prosimy o kontakt z pedagogiem szkolnym w pokoju nr 200.