Pedagog specjalny

Wspólnie odkrywamy potencjał i drogę do sukcesu.

 

PEDAGOG SPECJALNY - mgr Alicja Ocimek

Godziny pracy

Poniedziałek

11:00 - 15:00

Wtorek

8:00 - 12:00

Środa

8:00 - 11:20

13:20 - 14:00

Czwartek

8:00 - 13:10

14:10 – 15:55

Piątek

8:50 – 11:45

Telefon

tel. 83 341 67 73

Do podstawowych zadań pedagoga szkolnego należy:

  1. diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów,
  2. diagnozowanie środowiska ucznia,
  3. wspieranie mocnych stron uczniów,
  4. udzielanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej uczniom,
  5. prowadzenie poradnictwa pedagogicznego uczniom, rodzicom i nauczycielom,
  6. dostosowanie form i metod pracy do możliwości psychofizycznych uczniów,
  7. rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia,
  8. rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych i trudności w nauce,
  9. podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających ze Szkolnego programu wychowawczego i Szkolnego programu profilaktyki oraz wspieranie nauczycieli w tym zakresie,
  10. prowadzenie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców,
  11. wspieranie nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia,
  12. udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
  13. wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
  14. rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców (pedagogizacja rodziców) oraz nauczycieli,
  15. współpraca z wychowawcami i innymi nauczycielami w celu rozpoznania możliwości i indywidualnych potrzeb ucznia,
  16. podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach tego wymagających,
  17. otaczanie opieką uczniów z rodzin patologicznych, znajdujących się w trudnej sytuacji losowej i materialnej, uczniów zagrożonych uzależnieniami i niedostosowanych społecznie,
  18. współpraca z różnymi instytucjami wspomagającymi proces wychowawczy, świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom, np. policja, sąd, poradnia psychologiczno-pedagogiczna lub inna poradnia specjalistyczna, kościoły i związki wyznaniowe,
  19. wykonywanie zadań zleconych przez dyrektora szkoły oraz przekazywanie sprawozdań z ich wykonania, również w formie elektronicznej.